Mladá špargľa s holandskou omáčkou a quinoou

Dnes pridávame ďalší zaujímavý recept.

Premiérovo ho pre chutnutie pripravila moja žienka, aby ste si nemysleli, že ja len varím a ona mení žiarovky

Tento recept je labúžo

Mladá špargľa s holandskou omáčkou a quinoou preliata dusenými hubami

Potrebujeme :
– mladá zelená špargľa
– quinoa
– huby podľa chuti, použili sme sušené
– cibuľa
– maslo ghee aj klasické maslo na omáčku cca 100 g.
– 2 ks. žĺtkov
– 2 polievkové lyžice zeleninového vývaru
– soľ, korenie, maďarská červená paprika
– polievková lyžica čerstvej citrónovej šťavy

Postup je jednoduchý mladú špargľu netreba ani šúpať, len umyť, odrezať drevnaté konce, alebo ich môžete nechať, ja pri konzumácií doma držím mladú špargľu práve za drevnatý koniec a namáčam do omáčky

Dáte ju variť kým nezmäkne. Uvaríte quinou. Na masle ghee si opražíme do zlatista väčšie kúsky cibule (dlhšia konzistencia) pridáme huby a necháme podusiť. Pridáme červenú papriku, soľ, korenie.

Holandskú omáčku si pripravíme s 2 žĺtkov pridáme zeleninový vývar, trocha soli a korenia. Dáme variť vodu a nad parou metličkou šľaháme, až kým nám nezačne hustnúť. Voda by sa nemala variť môžu vzniknúť potom hrudky. Zatiaľ si stopíme pomaličky maslo, zoberieme s neho vrchnú penu a necháme odležať. Keď sú žĺtky vyšľahané, zlejeme maslo, žltú tukovú časť budeme pomaly prilievať do vyšľahaných žĺtkov, podľa potreby ešte pridáme vývar ak je omáčka veľmi hustá. Podľa chuti ešte pridáme soľ a citrónovú šťavu.

Pri servírovaní polejeme mladú špargľu omáčkou. Spravíme si kopček quinoe a polejeme ho dusenými hubami s cibuľou.

Dobrú chuť

 

 

Palacinky Hladný cigánik

 Voľný deň a každý ho prežil podľa svojho gusta. U nás bola požiadavka na chutné raňajky – ideál palacinky.

Hneď som premýšľal ako to spraviť inak, tak ako som to predtým nikdy nerobil.

Nechcel som použiť žiadnu múku a chcel som ich nutrične vylepšiť 

Na palacinky Hladný cigánik  potrebujeme :
– 3 ks. banán
– 3 ks. vajcia
– strúhaný kokos
– Flavonchino – zmes akáciovej vlákniny s výťažkom z kakaových bôbov (obsahuje kakaové flavanoly), min. látky horčík, draslík, cholín a xylitol.
– biely jogurt
– 90% čokoláda stačí málo, ovocie na dozdobenie – ja som použil jahody 
– troška kokosového oleja

Príprava zo surovín (vajcia, banány, flavonchino, strúhaný kokos) pripravíme cesto, nepíšem presné pomery nakoľko je dôležité aby ste sledovali cesto a konzistencia sa podobala konzistencií pri klasických palacinkách.
Palacinka bude trocha hrubšia, ale chuť famózna. U mňa to je najväčšia topka oproti iným palacinkám. Palacinky sú veľmi jemnučké takže opatrne, ale dá sa to zvládnuť aby vznikla normálna palacinka. Krásnu farbu dodáva spomínané Flavonchino.

Na záver jednoducho ozdobíme jogurtom u nás jogurt nie je častý, ale zvyčajne preferujeme biely. Jogurt viete dochutiť rôzne ja som nastrúhal doňho tabličku kvalitnej čokolády, aby to pripomínalo stracatelu  Dozdobíme ovocím, podľa chuti.

Aj takáto dobrota sa dá vymyslieť, viac o Flavonchine nájdete na našom webe 

Krásny večer prajem.

Fotka Pečať-zdravia.

Makaróny alla simple

Ako často používate výrobky a plodiny od lokálnych dodávateľov a pestovateľov ? Používate ich? Či je to len trend doby, ktorý po čase upadne do úzadia?

Môj názor je jednoznačný, používajme kvalitné výnimočné potraviny a tak isto čo najviac lokálnych -domácich potravín. Teda stručne povedané, nebudem hľadať u svokry kvalitný olivový olej, ale odnášam si odtiaľ iné poklady ako (domáci tvaroh, vajcia, domáce maslo aj pretopené populárne maslo ghee a kopec iných dobrôt, o ovocí a zelenine nejdem ani rozprávať  )

Pri tejto príležitosti využitia domácich a lokálnych potravín pridávam jednoduchý recept. Možno Vás aj zaskočím, lebo toto zvládne kľudne aj 12 -13 ročný teeneger.

Pri prechádzke mestom sme šli popri trhu a zbadali sme starého pána, ktorý mal krásnu voňavú petržlenovú vňaťku. Hneď mi v hlave preblesklo čo budeme robiť na obed. Rýchlo a chutne samozrejme. Pred pár hodinami odtrhnutá zo záhrady, hmmmm to bude ono,, som si povedal hneď.

Rozhodol som sa pre Makaróny alla simple 

Budeme potrebovať: Makaróny
Čerstvá petržlenová vňať podľa chuti
Čerstvý cesnak – aspoň 4-5 strúčikov
Pasta s čerstvých feferónov
Naložený medvedí cesnak v oleji
Tvrdý syr ,ja som použil eidam, alebo
hodil by sa kľudne aj iný tvrdý syr
Olivový olej Tocoprotest s zvýšeným množstvom omega 3 z mikrorias Schizochytrium

Klasicky uvaríte makaróny, alebo inú cestovinu podľa výberu, my keď sem tam robíme cestoviny volíme práve makaróny. Nakrájame na menšie časti čerstvú petržlenovú vňať a cesnak a pridáme k makarónom, pridáme Tocoprotect olej a trocha pasty z feferónov a poriadne premiešame. Pri servírovaní pridáme nastrúhaný syr a nakladaný medvedí cesnak podľa chuti.

Veľmi jednoduché, vkusné a zároveň delicious 

Ešte v rýchlosti postup ako som pripravil feferónovú pastu- nakrájate zavárané červené feferóny na malé kúsky, pridáme mletú pálivú červenú papriku a poriadne osolíme, aby bola pasta nielen pálivá, ale aj slaná.

Dúfam, že aj vy budete tvoriť čo najviac jedál z toho čo nám ponúka okolie(petržlenová vňatka od deduška z okolia) a nebudete sa báť použiť aj home made výrobky u mňa tentoraz pálivá pasta z feferónov, či medvedí cesnak naložený v oleji)

Krásny večer 

 

Fotka Pečať-zdravia.

Špenátový šalátik s mangom a grilovaným syrom halloumi

 Dnes pridávam ďalší chutný a rýchly recept :
špenátový šalátik s mangom a grilovaným syrom halloumi Budete potrebovať : – 250 g. mladého špenátu
-1 ks. zrelé mango
– pár ks. cherry paradajok
– pár ks. feferónov, alebo chilli
papričiek
– 1 balenie syru halloumi
– himalájska soľ, olivový olej
Tokoprotect s omega 3 z rias

Tento skvelý šalátik si prípravíme zmiešaním špenátu, nakrájaného manga na menšie kúsky a pridáme nakrájané cherry paradajky aby vyladili farbu. Doplníme do šalátiku nakrájané chilli papričky, alebo feferóny podľa chuti. Môžeme preliať aj maličkým množstvom nálevu s feferóniek, ako som to spravil ja. Na záver dochutíme soľou a pridáme môj obľúbený olivový olej Tocoprotect, ktorý má vysoký obsah omega 3 z rias.

Halloumi syr si jemne ugrilujeme, je to perfektná pochúťka, kto ju ešte nejedol odporúčam určite vyskúšať tento tradičný cyperský syr. Syr nedochucujem, je geniálny taký ako je.

Tento recept je neskutočná lahôdka,rýchly a hlavne brutálne chutný 

Fotka Pečať-zdravia.

Banánové palacinky s gaštanovou múkou

Mali by ste chuť na zdravé palacinky ? Palacinky nie všedné a jednoduché?

Recept:
Budeme potrebovať – 2 vajcia
– 3 ks. banán
– trocha gaštanovej múky
– med
– čerstvé, alebo mrazené jahody
– sezónne ovocie-my sme použili kiwi
– trocha kokosového oleja
– 1 tablička 90 % čokolády
– čerstvé maslo podľa potreby

Palacinky si pripravíme s banánov a vajíčok, ktoré zmixujeme a podľa potreby pridáme gaštanovú múku ,aby zmes bola vhodná na prípravu palaciniek ( tá sa mi podľa chuti hodila najviac). Panvičku jemne potrieme kokosovým olejom a pripravíme zo zmesi palacinky.

Priprávíme si jahodový dip. Necháme jahody zohriať v hrnci a pridáme maslo podľa potreby, aby sa zjemnili. Následne zmixujeme ešte teplé jahody a med podľa chuti. Prelejeme palacinky jahodovým dipom, na ktoré pridáme ľubovoľné ovocie podľa sezónny – také čo máme radi. Na záver dozdobíme nastrúhanou čokoládou.

Prajeme dobrú chuť s pocitom, že aj dezert môže byť rýchly, zdravý a hlavne mega chutný 

Fotka Pečať-zdravia.

Brokolicový šalát s opekaným oštiepkom

Tento krát som si pre Vás pripravil zase jednoduchý, ale zároveň zaujímavý recept. Dnes je otázka príloh u jedál veľmi často spomínaná a ľudia v rámci zdravia čoraz viacej siahajú po iných prílohách vo forme šalátov a inak spracovanej zeleniny. Naposledy som však dostal dotaz, že už mi nechutí jesť stále jeden a ten istý šalát (niečo čo sa podobnýšopskému šalátu).

Ponúkame teda veľmi rýchly a príjemný recept, ktorý môže byť príjemnou zmenou stereotypu.

Budeme potrebovať- 1 ks. brokolice
– cherry paradajky (150 g.)
– pol čerstvej uhorky
– baby špenát (100-200 g. cca.)
– 1 ks. cibuľu
– 300 ml. kyslej smotany
– soľ himalájska, korenie čierne,
kayenské korenie
– oštiepok
– domáci brusnicový džem

Brokolicu nakrájame na ozaj malé kúsky a necháme krátko spariť, aby bola brokolica chrumkavá. Nakrájame cibuľu, cherry paradajky, uhorku,na kocky. Pridáme baby špenát, necháme pár lístočkou na dozdobenie. Pridáme kyslú smotanu a všetko dobre premiešame. Dochutíme himalájskou soľou, a korením podľa chuti. Necháme odstáť. Zatiaľ si zľahka opečieme oštiepok. K oštiepku sa veľmi hodí brusnicová omáčka, my sme využili domáci brusnicový džem, ktorý sme od známych dostali darom 
Dozdobíme práve džemom a lístočkami baby špenátu.

Prečo dávame takéto jednoduché recepty?

Sú chutné, ľahko stráviteľné, sú mega rýchle 

Takéto recepty viete použiť aj v rámci redukcií hmotnosti, jarnej očisty, či len tak bežne ako to robíme my. Nakoľko sa snažíme víkendy tráviť prevažne v prírode, je to skvelá voľba.

Dobrú chuť 

Fotka Pečať-zdravia.

Grilované šampióny s brokolicou

 Pridávame ďalší zaujímavý a hlavne rýchly recept, lebo väčšina z Vás mi povedala, že majú problém s obmieňaním receptov a zároveň s časovou úsporou, preto ostávajú pri polotovaroch, fast foodoch a iných jedlách, ktoré nie sú pre telo tak veľmi vhodné.

Dnes veľmi jednoduché grilované šampióny s baby mrkvou a brokolicou.

Potrebujeme- 1 ks. brokolica
– 300 g. mrazenej baby mrkvy
– 500 g. čerstvých šampiónov
– 100 g. tvrdého syru na zdobenie
– trocha čerstvého tradičného masla
– himalájsku soľ
– kajanské korenie
– Liquid Gold olej s vitamínom D3 a K2

Brokolicu nakrájame na menšie hlavičky a necháme spariť s mrkvou. Umyjeme a očistíme šampióny a grilujeme.

Na sparenú zeleninu dáme rozpustiť dva plátky masla, aby sa rozpustilo, podľa chuti osolíme. Pridáme grilované šampióny, ktoré podľa chutí dochutíme soľou a kayanským korením. Všetko pokvapkáme pár kvapkami olejom Liquid Gold, ktorý má príjemnú mierne orieškovú chuť. Na dozdobenie posypeme nastrúhaným syrom.

Dúfam že Vám chutia, ľahké, zdravé a aj rýchle recepty 

Dobrú chuť 

PS: Ak varíte vy chlapi, ženy za Vami určite radi poupratujú ten neporiadok, ako moja žena po mne 

Fotka Pečať-zdravia.

Zdravá čokoládová polievka

Po prvom recepte, ktorý sme dali v rámci nášho nového programu Chutnutie, ste nám napísali pár správ, či máme nejakú sladkú, ale zdravú lahôdku. Chvíľu som rozmýšľal a povedal som si, Čokoládová polievka to bude to práve 

Zdravá čokoládová polievka 
Pre 3 porcie 

2 banány, ošupané, nakrájané na kúsky a zmrazené
1 veľké zrelé avokádo,bez kôstky, vybratá dužina
3 lyžice raw kakaa, 50-100 ml. 100 % kokosovej vody
1 lyžica javorového sirupu alebo sirupu agáve

Na ozdobenie 
jahody nakrájané na plátky, jadierka z granátového jablka, kúsky kakaových bôbov,lyofilizované maliny

Príprava je veľmi jednoduchá, banány, avokádo, kakao so sladidlom rozmixujeme na hladkú hustú kašu. Ak by sme chceli redšiu konzistenciu podľa potreby pridáme kokosovú vodu podľa potreby a ešte raz zapneme mixér.
Odložíme do chladu, kým ju nebudeme servírovať 

Na záver dozdobíme, aby sa potešili aj naše oči 

Mňáam, Dobrú chuť prajeme 

Fotka Pečať-zdravia.

Šalátik

Chceli by ste si pripraviť chutný obed, ale máte maximálne 10 minút na prípravu.

Ja som pripravil šalát ala čo chladnička dala :

Potreboval som :
– 300 g. šalátu polníček
– 1 väčšia červená paprika
– 3 mrkvy čerstvé
– 2 strúčiky cesnaku
– 1 uhorka
– 250 g. tvrdého syru eidam ( alebo iný tvrdý syr)
– 3 ks. vajec
– tekvicový štajerský olej
– balsamico ( ja som použil medovo – hroznové priamo z Kréty)
.- himalájska soľ

Nakrájal som papriku a uhorku na kocky, očistenú mrkvu som nakrájal škrabkou na extra tenké plátky, zmiešal som s poľníčkom. Pridal som na kocky nakrájaný syr. Pokiaľ som pracoval s krájaním varili sa mi 3 vajíčka na tvrdo ( nie tak aby bolo žĺtko suché – 6 minút).

2 vajíčka som nakrájal na kocky a zamiešal som do šalátu a jedno som nakrájal na plátky na ozdobenie. Pridal som samozrejme soľ, veľmi chutný tekvicový štajerský olej a balsamico. Na záver som nastrúhal 2 strúčiky cesnaku, ktorý to všetko excelentne prevoňal.

Takýto šalát je zhruba pre 4 osoby, je možné ho podávať aj ako prílohu, ale nám stačil absolútne ako hlavné jedlo.

Viac ako 10 minút nebudete potrebovať 

Fotka Pečať-zdravia.

Tri pestrofarebné kôpky :)

Pridávame zase rýchly recept, ktorý uspokojí chuťové poháriky a je jednoduchý. Využijeme opäť suroviny aj z domácich zdrojov.

Recept by som nazval: Tri pestrofarebné kôpky

Budeme potrebovať : 
– 250 g. mrazeného listového špenátu
– 250 g. húb, ja som použil šampióny
– tvaroh 250 g.
– cviklu
– chren
– pohánkový bulgur
– čerstvá petržlenová vňať a nakladaný medvedí cesnak v oleji na zdobenie
– maslo ghee
– soľ, čierne korenie a olivový olej

Huby sme nakrájali na kocky a opiekli na masle ghee (zaujímavé, že toto maslo prišlo ako jeden z najzdravších tukov z východu, napriek tomu v minulosti bežne ľudia pretopené maslo robili, my to naše máme originál od svokry  niečo podobné ako s bankovaním, kedy som sa počas štúdia čínskej tradičnej medicíny učil túto fantastickú procedúru a neskôr som stretol s ľuďmi, ktorý bankovali na dedine horčicovými pohármi a nemali páru o východnej medicíne ) pridáme po chvíli mrazený listový špenát necháme prejsť pár minút a na záver pridáme domáci tvaroh (tiež od svokry – homemade) dochutíme korením a soľou, odstavíme a necháme dôjsť predtým všetko dobre premiešame a pridáme ešte polievkovú lyžicu masla ghee nech to všetko zjemní.

Zatiaľ si pripravíme cviklový šalát, nastrúhame cviklu a do nej pridáme chren, nakoľko som chren nemal domáci pridal som kúpený, môžete ho zjemniť 1 polievkovou lyžicou kyslej smotany. Chrenu pridávame podľa chuti a intenzity pálivosti, chuť by nemala byť prehnane pálivá aby ste si vychutnali geniálne spojenie húb, špenátu a tvarohu.

Tretí kopček bude pohánkový bulgur, ktorý povaríme 10 minút a necháme dôjsť pod pokrievkou. Vychutíme soľou a pridáme troška extra panenského olivového oleja.

Servírujeme v troch kôpkach dozdobíme vňaťkou a medvedím cesnakom naloženým v oleji.

Nakoľko som mierne závislí na olivovom oleji pridávam na dozdobenie pár kvapiek oleja aj na tanier.

Určite odporúčam vyskúšať 

Fotka Pečať-zdravia.